Search

 
 

24 червня 2020 р. на кафедрі дитячої анестезіології та інтенсивної терапії закінчився цикл тематичного удосконалення «Знеболення та інтенсивна терапія в педіатрії», який пройшов в дистанційному форматі. Завдяки такому формату цикл змогли відвідати лікарі з різних областей України.

З метою вивчення досвіду навчання в дистанційному режимі та покращення безперервної післядипломної медичної освіти співробітниками кафедри було розроблено та проведено анонімне анкетування слухачів наприкінці циклу. Загальна оцінка задоволеності навчанням на циклі склала 4,9 балів за п’ятибальною шкалою. Більшість слухачів (81%) відмітили доцільним такий формат навчання. Але 56% віддали перевагу очно-дистанційному формату навчання, 33% - очній формі навчання, 11% - дистанційній формі навчання.

На запитання, чи відрізняється для Вас засвоєння / отримання інформації при очній та дистанційній формі навчання, 41% відповіли, що форма навчання не має значення, 30% – зручніше очний формат і 11%  – зручніше дистанційний формат.

Найбільш актуальними перевагами дистанційної форми навчання слухачі відмітили «можливість отримання інформації незалежно від відстані», «економія часу та транспортних витрат на транспортне переміщення», «можливість одночасно навчатись та працювати». Серед найбільш негативних критеріїв дистанційного формату навчання слухачі вказали «неможливість оволодіння практичними навичками», «не вистачає «живого» спілкування з викладачем та колегами» та технічні труднощі, які частіш за все пов’язані з доступністю якісного інтернет-зв’язку. 

Стрімкі зміни в наданні та отриманні безперервної медичної освіти вимагають зворотного зв’язку від лікарів з метою врахування недоліків та прийняття їх до уваги при подальшому формуванні стратегії розвитку. Вже зараз можна сказати, що повністю дистанційний формат навчання є неприйнятним для оволодіння спеціальністю, а саме, для навчання в інтернатурі та циклах спеціалізації. Але для лікарів отримання нової інформації зі спеціальності для підвищення кваліфікації дистанційна форма навчання може бути доцільна. Проте, більшість слухачів кафедри дитячої анестезіології та інтенсивної терапії все ж таки віддають перевагу очно-дистанційному формату навчання, тому розвиток в подальшому обидвох напрямків та їх збалансованісті стає актуальним завданням кафедри.