Search

 
 

Традиційно Академія завжди була і залишається в авангарді реформ, які проводяться у медичній та медико-соціальній сферах нашої країни.

За ініціативи завідуючого кафедри дитячої неврології та медико-соціальної реабілітації НМАПО імені П. Л. Шупика В. Мартинюка, в Академії проходить цикл тематичного удосконалення для керівників будинків дитини системи МОЗ України. Основним питанням циклу є обговорення сучасних підходів до надання медико-соціальної допомоги дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, дітям з обмеженнями життєдіяльності.

08 травня 2018 р. на клінічній базі кафедри в Українському медичному центрі реабілітації дітей з органічним ураженням нервової системи МОЗ України було проведено зустріч слухачів циклу з Уповноваженим Президента України з прав дитини п. М. Кулебою та радником Міністра охорони здоров’я п.  О. Коломійчук, іншими представниками апарату МОЗ України і апарату омбудсмена з прав дитини. В зустрічі брала участь проректор з навчально-педагогічної та лікувальної роботи  професор Р. Моісеєнко.

Обговорювались нагальні кроки реформи послуг для сімей з дітьми з інвалідністю та ризиком щодо її набуття. Надзвичайно важливим в цій ситуації є процес деінституціалізації, який передбачає створення таких умов та послуг дітям, за яких потреба у будинку дитини, інтернаті, дитячому будинку тощо просто зникне.

Активний процес деінституалізації  розпочався 9 серпня 2017 року після затвердження Урядом Національної стратегії реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017 - 2026 роки і Плану реалізації її першого етапу. Наразі триває перший етап реалізації стратегії. Кожен регіон має оцінити свою мережу інтернатних закладів, з'ясувати, які діти до них потрапляють та чому, які є соціальні, освітні, реабілітаційні медичні послуги вже зараз і які треба створити. На наступному етапі кожен регіон буде готувати власний план реформування.

Було обговорено завдання першого етапу реформ і готовність до нього будинків дитини, а саме:

  • індивідуальне оцінювання та чіткі рекомендації щодо рівнів втручань, форм та комплексу надання послуг кожній дитині та родині;
  • план перерозподілу ресурсів закладу та їх спрямування на нові послуги (кадрові, матеріально-технічні, фінансові, будівлі тощо);
  • рішення щодо  дітей, які вже перебувають у системі стаціонарного догляду: планування влаштувань та догляду вихованців (попередження розлучення з сім’єю, раннє втручання, денне перебування для дітей з інвалідністю, влаштування в інклюзивні класи, влаштування дитини в альтернативні форми сімейного виховання, спеціалізований стаціонарний догляд тощо);
  • плани щодо місцезнаходження послуг на рівні громади.

Відбулось надзвичайно жваве обговорення цих питань, нарада викликала високу зацікавленість, як слухачів циклу, так і керівників.

Слухачі циклу мають змогу протягом часу навчання відвідати сучасні заклади і установи реабілітації як системи МОЗ, так і системи Мінсоцпраці, побачити кращий досвід та обрати заклад, де можна навчитись практичним навичкам для покращення реабілітаційного процесу.